Sekali sekala bertemu

Dah lama aku tak kuar buat assigment. Asyik terperuk kat office sambil menyiapkan artikel. Entah macam mana terasa rindu benar nak jumpa Ben. Bila call dia kata ada satu assigment kat Midvalley. Tanpa banyak bicara aku kata nak ikut..dah lama k lin tak cari story..

So nak jadi cerita aku awal-awal lagi dah cakap dengan boss nak kuar. Kekadang boss ni tak faham dia tanya perlukah aku keluar. Then aku jawab perlulah sebab aku nak cari contact. Tepat jam 1 petang aku kuar. Sanggup tahan teksi semata-mata nak gi assigment dan jumpa kengkawan.

Aku pun sampai ler kat Midvalley. Orang kat situ jangan disebut. Meremut macam semut. Ramai nyer makhluk. Tu belum lagi cuti sekolah. Aku pun lalu la kat tengah centre court dia. Mak aih...cantiknya setting dia.. Rupanya depa nak launch movie Alice in wonderland. Nice set up. So beautiful. Aku pun ambil la satu dua pic then sent to my staff saying what a luvely set up. Suggest them to come..coz semuanya muda-muda lagi. Then aku pun jenguk menjenguk la...

Sms ben cakap dah sampai. So as usuall port jumpa dan senang nak cari ialah kat Mc D kat bawah tu...aku pun berdiri kat satu corner sambil tengok orang lalu lalang. Great..crowd kat sini different so aku menjamu mata sambil kepala otak ni dok fikir banyak duit depa ni. Asyik nak shopping jer..

Aku pun berdiri lagi ..jalan ke sana ke mari..pegi ke bookstand. tak sampai2 lagi.. Alih2 nampak dua sahabat baik ni duk tersengih2. Apalagi bila ben cakap jom makan aku pun laju ler..kami masuk Mac D sebab tu jer yang senang. then assigment pun dah nak dekat...

Dah siap makan kami pun menuju ke tempat yang sepatutnya. Garden Residences. Ke hulu ke hilir tak gak nampak pintu ker hapa ker...naik atas bukan ...nasib baik tak turun kat parking lot bawah tu...So ada yang pi tanya brother jaga restroom hotel. Dia la habaq kena kuar.. Kami pun kuar then nampaklah pintu lobi dia.

Dah masuk then dia usher ke lift, kami pun naik.. La ingat buat kat maner rupanya dia buat media preview kat suite..kami pun masuk. Yang syoknya do asyik tengok2 ternampaklah seseorang yang kami kenali. MasyaALLAH...Ahmad Zurin Noh...ex-photographer BP. aper lagi terjerit kecil la kita orang...Nak juga jumpa...Nak cakap kat situ tak leh dia sibuk so main tegur2 gitu jer la.

Then dah siap kami pun minta diri kuar..dah sampai kat pintu lift teringat janji nak minum ngan zurin..Apalagi aku patah balik minta no hp dia then aku cakap nanti dah siap call.

Dan akhirnya kami bertemu jua walaupun dalam masa yang singkat. Rasa tak puas bercerita. Mengungkit kisah lama. Zurin masa macam dulu suka usik.. dan tetiba aku rasa seperti muda kembali. Seperti berada di BP lagaknya.

Kini kami membawa haluan masing2. Zurin dengan freelance photographer , Ben dan siti di Berita Harian dan aku tercampak di http://www.dunyahalal.com..menjadi/ reporter web.

Ouch sungguh tidak diduga. Inilah dinamakan kehidupan. Sedetik pun kita tidak menjangka ke mana kita pada masa akan datang.

Hingga ke saat ini aku masih tersenyum sendirian mengingatkan pertemuan kami yang penuh ketawa .

Sayang semua....kita jumpa lagi ya....

Comments

Popular posts from this blog