Salam Aidil Adha

Salam Aidil Adha untuk semua umat Islam di seluruh dunia.

Entah kali berapa raya aidil adha aku sambut di KL. Tapi inilah kali pertama aku kena kerja pada hari raya. Tak apalah itu pun kerja di sebelah petang. Sempat jugalah beraya ngan keluarga dan sediakan juadah apa yang patut. Anak-anak tetap rasa kemeriahan cuma aku terasa rindu sangat kat kampung. Tapi sedey la..naik bas tengok aku sorang jer yang melayu nyer...

Dah janji dengan geng kat opis nak bawa makanan. Bawa aper2 yang patut. Aku bawa daging masak kurma sarawak. Diana bawa macam2 ada nasi impit, kuah kacang, lodeh, ayam masak merah, beras untuk kami masak makan petang. Cik lee lak bawa nasi minyak, rendang ayam, kurma daging...Wah meriah....la...Nurul lak bawa ketupat palas ngan kari ayam kampung.... Za bawa bahulu gulung ...sungguh seronok raya di opis...walaupun tak ramai yang kerja tapi ada jugalah org...

Apa lagi lepas sembahyang maghrib kami bersidang kat pantry seperti biasa. Belasah ler...itu yang seronok....tapi sendiri mau ingat la...jangan makan terlebih kang tertidur depan komputer lak....

Anyway ...Selamat hari raya Qurban walau di mana kita berada, apa pun yang sedang dilakukan pada hari raya ini anggaplah ia satu pengorbanan dari kita....


Salam...

Comments

TitisEmbun said…
Memang kita ni selalu berkorbankan, Lin...

Popular posts from this blog