Bermula ceritera baru

Selasa, 13 April aku ke sini semula. Kembali menjadi kelompok warga kerja NSTP setelah meninggalkan hampir 10 tahun. Terlalu lama. Segan pun ada malu pun ada. Tapi Alhamdulillah masih ada yang kenal. Ada wajah2 lama yang ceria menyapa dan aku tersipu2 malu. Hadir semula dalam usia mencecah 41 tahun. Menukar kerjaya dari wartawan menjadi penyunting. Hahaha.... dlm hati takut bagai nak rak...biasa dulu dok tekan keyboard wat story tapi hari ini aku datang sebagai penyunting dan juga kena wat page.....kecut gak...

Pada mulanya aku agak janggal nak guna sistem tera ni... tapi sebenarnya kalu kita dah faham step dan command yang digunakan, InsyaAllah akan menjadi mudah. Dan waktu kerja aku juga sudah berubah termasuklah rutin harian dan juga off day aku yang sudah tidak sama macam dulu..

Huhu...sedey ka? Nak kata sedey tu tak la..tapi jiwa jadi haru biru sekejap sebab nak tune time working hours dari jam 4 petang sampai 12 malam....Bila dah beberapa hari di sini, aku mula senang. Urusan anak2 dapat aku bereskan di sebelah pagi. Aku tidak tempuh jam dan balik pun relax....

Mula wat page aku sedikit kelam kabut dan panik...tapi hari ke hari aku mula belajar memahinya sebagaimana aku belajar menjadi wartawan di sini. Dan paling syok aku ada dua beloved sister kat sini...Ben and CT.....they came first then me follow suit.....anyhow..bukan selalu leh jumpa..masing-masing bz....ben di desk berita minggu ...ct di desk wanita harian metro....but somehow...we are happy coz we shared the same story about the past....and we glad we managed to move out after all......

Ben, Ct and I ...here we come......facing new life with new challenges......

Comments

ennieva fauzi said…
ye kak lyn, let bygones be bygones..jangan dikenang yang mana menyakitkan jiwa..

Kat sini, Insya Allah, bahagia dan kerja pun rasa lebih berkat sebab kita tak perlu bukak meja bulat lagi..mana taknya, kita dapat apa yang kita patut dapat...

Walaupun, tak jumpa selalu, tapi Insya Allah, ada masa terluang kita buleh gak bersembang ria...'

Welcome sis...lets make a new journey!
ecah said…
la... dah lama masuk berita harian... awat kami tak tau... apa apa pun selamat datang dan selamat berjumpa kembali

Popular posts from this blog